Rohelise Kooli tegevuskava 2024-2025 õ.a.
Teemad:
1.    
Õueala
Eesmärk:
Laps omandab looduses uusi teadmisi ja oskusi ning õpib tegema koostööd
| Tegevus | Tulemus | Vastutaja | 
| Õuealal
  puu- ja põõsaliikide tutvustamine | Laps
  on koos oma vanemaga on uurinud lasteaia õuealal erinevaid puu- ja põõsaliike
  ning teinud selle kohta rühmakaaslastele ettekande   | Rühmaõpetajad Lapsevanemad | 
| Õueala
  täiendamine mänguvahenditega taaskasutatavatest materjalidest | Koostöös
  lastevanematega on õuealale meisterdatud ronimis-, joonistamis-, liikumis- ja
  mängunurgad | Hoolekogu Lapsevanemad Direktor | 
| Lastega
  koos putukahotellide täiendamine ja sealse elutegevuse uurimine | Lapsed
  teavad, millist elukeskkonda vajavad putukad. Lapsed on uurinud, millised
  putukad putukahotellis elutsevad | Rühmaõpetajad | 
| Õuesõppe
  päevade ja elurikkuse nädala tähistamine | Laps
  õpib looduskeskkonnas ning õpib loovalt kasutama looduslikke materjale | Rühmaõpetajad | 
| Matkad
  ja õppekäigud üks kord nädalas | Lapsel
  avardub silmaring ning ta oskab märgata muutusi looduses | Rühmaõpetajad | 
| Lilleniidutaimede
  seemnete külvamine | Laps
  teab, miks on lilleniitu vaja  | Rühmaõpetajad Majandusjuhataja Õppealajuhataja | 
2.    
Energia
Eesmärk: Laps tutvub erinevate
energia tootmise võimalustega ja mõistab energia kokkuhoiu olulisust
| Tegevus | Tulemus | Vastutaja | 
| Sooja kampsuni
  päeva (nädala) tähistamine | Laps on teadlikum ja säästvam
  energia kasutaja. | Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja | 
| Kätepesu päev lasteaias (vee
  kokkuhoid, katsed) | Laps teab, kuidas hoida kokku
  vett | Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja | 
| Päikesepaneelide vaatlemine | Laps teab, kuidas saab
  keskkonnasõbralikumalt energiat toota | Rühmaõpetajad Majandusjuhataja | 
| Tulede kustutamine ruumides | Märkame ja ruumist  lahkudes kustutame tuled. Hoiame kokku
  energiat | Kõik
  täiskasvanud | 
| „Seiska mootor“ plakatid | Lapsed on teadlikud ja kutsuvad
  vanemaid korrale | Rühmaõpetajad (Lepatriinud,
  Vaarikad) | 
| Energiaavastuskeskuse
  külastamine  | Laps teab kuidas toodetakse
  elektrienergiat | Rühmaõpetajad (Vaarikad,
  Jõhvikad) | 
| Kaardistame elektrit tarbivad
  seadmed lasteaias (joonistame, lõikame välja reklaamidest, otsime või
  kirjutame sõnad juurde, loendame, mõõdame jms tegevused) | Lapsed teavad, millised seadmed
  lasteaias elektrit tarbivad, millised tarbivad rohkem, millised vähem | Rühmaõpetajad | 
3.    
Jäätmed
ja prügi
Eesmärk: Laps teab, kuidas saab
vähendada jäätmete tekkimist ja on teadlik taaskasutamise võimalustest
| Tulemus | Vastutaja | |
| Prügi sorteerimine (paber/papp, olmeprügi,
  biojäätmed) Siltide tegemine rühma kastidele, (Keskkonnake,
  Prügihunt) | Prügi on õigesti sorteeritud | Rühmaõpetajad, õppealajuhataja | 
| Korraldame lasteaias kirbuka | Riietele antakse uus kasutusvõimalus | Rühmaõpetajad Majandusjuhataja | 
| Taaskasutame materjale Näitus: Jõululaternad (riputatavad, lauale- või
  põrandale) | Kasutatakse jääkmaterjale ja lasteaed on pühadeks
  kaunistatud  | Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja | 
| Asjale uus elu- mänguasja või  õppemängu valmistamine (18. märts
  Ülemaailmne taaskasutuspäev) | Mängude valmistamisel ära kasutatud tekkinud
  jääkmaterjalid | Lapsevanemad Rühmaõpetajad | 
| Moeshow „Säästvalt stiilseks“  (18.märts
  Ülemaailmne taaskasutuspäev) | Koostöös vanematega väheneb ökoloogiline jalajälg | Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja | 
| Mänguasjade vahetuspäev | Mänguasjad leiavad uue kasutaja | Rühmaõpetajad | 
| Jäätmete vähendamine k.a. toidujäätmed (Jäätmetekke
  vähendamise nädal 16.-24. november) | Maksimaalselt kasutatakse kõik materjalid ära | Rühmaõpetajad | 
| Õppekäikudele minnes võtame
  alati kaasa prügikoti | Lapsed teavad, mis ei kuulu
  loodusesse ja tuleb üles korjata | Rühmaõpetajad | 
 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.