Rohelise Kooli tegevuskava 2024-2025 õ.a.
Teemad:
1.
Õueala
Eesmärk:
Laps omandab looduses uusi teadmisi ja oskusi ning õpib tegema koostööd
Tegevus |
Tulemus |
Vastutaja |
Õuealal
puu- ja põõsaliikide tutvustamine |
Laps
on koos oma vanemaga on uurinud lasteaia õuealal erinevaid puu- ja põõsaliike
ning teinud selle kohta rühmakaaslastele ettekande |
Rühmaõpetajad Lapsevanemad |
Õueala
täiendamine mänguvahenditega taaskasutatavatest materjalidest |
Koostöös
lastevanematega on õuealale meisterdatud ronimis-, joonistamis-, liikumis- ja
mängunurgad |
Hoolekogu Lapsevanemad Direktor |
Lastega
koos putukahotellide täiendamine ja sealse elutegevuse uurimine |
Lapsed
teavad, millist elukeskkonda vajavad putukad. Lapsed on uurinud, millised
putukad putukahotellis elutsevad |
Rühmaõpetajad |
Õuesõppe
päevade ja elurikkuse nädala tähistamine |
Laps
õpib looduskeskkonnas ning õpib loovalt kasutama looduslikke materjale |
Rühmaõpetajad |
Matkad
ja õppekäigud üks kord nädalas |
Lapsel
avardub silmaring ning ta oskab märgata muutusi looduses |
Rühmaõpetajad |
Lilleniidutaimede
seemnete külvamine |
Laps
teab, miks on lilleniitu vaja |
Rühmaõpetajad Majandusjuhataja Õppealajuhataja |
2.
Energia
Eesmärk: Laps tutvub erinevate
energia tootmise võimalustega ja mõistab energia kokkuhoiu olulisust
Tegevus |
Tulemus |
Vastutaja |
Sooja kampsuni
päeva (nädala) tähistamine |
Laps on teadlikum ja säästvam
energia kasutaja. |
Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja |
Kätepesu päev lasteaias (vee
kokkuhoid, katsed) |
Laps teab, kuidas hoida kokku
vett |
Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja |
Päikesepaneelide vaatlemine |
Laps teab, kuidas saab
keskkonnasõbralikumalt energiat toota |
Rühmaõpetajad Majandusjuhataja |
Tulede kustutamine ruumides |
Märkame ja ruumist lahkudes kustutame tuled. Hoiame kokku
energiat |
Kõik
täiskasvanud |
„Seiska mootor“ plakatid |
Lapsed on teadlikud ja kutsuvad
vanemaid korrale |
Rühmaõpetajad (Lepatriinud,
Vaarikad) |
Energiaavastuskeskuse
külastamine |
Laps teab kuidas toodetakse
elektrienergiat |
Rühmaõpetajad (Vaarikad,
Jõhvikad) |
Kaardistame elektrit tarbivad
seadmed lasteaias (joonistame, lõikame välja reklaamidest, otsime või
kirjutame sõnad juurde, loendame, mõõdame jms tegevused) |
Lapsed teavad, millised seadmed
lasteaias elektrit tarbivad, millised tarbivad rohkem, millised vähem |
Rühmaõpetajad |
3.
Jäätmed
ja prügi
Eesmärk: Laps teab, kuidas saab
vähendada jäätmete tekkimist ja on teadlik taaskasutamise võimalustest
Tulemus |
Vastutaja |
|
Prügi sorteerimine (paber/papp, olmeprügi,
biojäätmed) Siltide tegemine rühma kastidele, (Keskkonnake,
Prügihunt) |
Prügi on õigesti sorteeritud |
Rühmaõpetajad, õppealajuhataja |
Korraldame lasteaias kirbuka |
Riietele antakse uus kasutusvõimalus |
Rühmaõpetajad Majandusjuhataja |
Taaskasutame materjale Näitus: Jõululaternad (riputatavad, lauale- või
põrandale) |
Kasutatakse jääkmaterjale ja lasteaed on pühadeks
kaunistatud |
Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja |
Asjale uus elu- mänguasja või õppemängu valmistamine (18. märts
Ülemaailmne taaskasutuspäev) |
Mängude valmistamisel ära kasutatud tekkinud
jääkmaterjalid |
Lapsevanemad Rühmaõpetajad |
Moeshow „Säästvalt stiilseks“ (18.märts
Ülemaailmne taaskasutuspäev) |
Koostöös vanematega väheneb ökoloogiline jalajälg |
Rühmaõpetajad Õppealajuhataja Majandusjuhataja |
Mänguasjade vahetuspäev |
Mänguasjad leiavad uue kasutaja |
Rühmaõpetajad |
Jäätmete vähendamine k.a. toidujäätmed (Jäätmetekke
vähendamise nädal 16.-24. november) |
Maksimaalselt kasutatakse kõik materjalid ära |
Rühmaõpetajad |
Õppekäikudele minnes võtame
alati kaasa prügikoti |
Lapsed teavad, mis ei kuulu
loodusesse ja tuleb üles korjata |
Rühmaõpetajad |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.