teisipäev, 8. oktoober 2024

Rohelise kooli tegevuskava 2024-2025

 

Rohelise Kooli tegevuskava 2024-2025 õ.a.

Teemad:

1.     Õueala

Eesmärk: Laps omandab looduses uusi teadmisi ja oskusi ning õpib tegema koostööd

Tegevus

Tulemus

Vastutaja

Õuealal puu- ja põõsaliikide tutvustamine

Laps on koos oma vanemaga on uurinud lasteaia õuealal erinevaid puu- ja põõsaliike ning teinud selle kohta rühmakaaslastele ettekande

 

Rühmaõpetajad

Lapsevanemad

 

 

Õueala täiendamine mänguvahenditega taaskasutatavatest materjalidest

Koostöös lastevanematega on õuealale meisterdatud ronimis-, joonistamis-, liikumis- ja mängunurgad

 

Hoolekogu

Lapsevanemad

Direktor

Lastega koos putukahotellide täiendamine ja sealse elutegevuse uurimine

Lapsed teavad, millist elukeskkonda vajavad putukad. Lapsed on uurinud, millised putukad putukahotellis elutsevad

 

Rühmaõpetajad

Õuesõppe päevade ja elurikkuse nädala tähistamine

Laps õpib looduskeskkonnas ning õpib loovalt kasutama looduslikke materjale

 

Rühmaõpetajad

Matkad ja õppekäigud üks kord nädalas

Lapsel avardub silmaring ning ta oskab märgata muutusi looduses

 

Rühmaõpetajad

Lilleniidutaimede seemnete külvamine

Laps teab, miks on lilleniitu vaja

Rühmaõpetajad

Majandusjuhataja

Õppealajuhataja

2.     Energia

Eesmärk: Laps tutvub erinevate energia tootmise võimalustega ja mõistab energia kokkuhoiu olulisust

Tegevus

Tulemus

Vastutaja

Sooja kampsuni päeva (nädala) tähistamine

 

Laps on teadlikum ja säästvam energia kasutaja.

Rühmaõpetajad

Õppealajuhataja

Majandusjuhataja

Kätepesu päev lasteaias (vee kokkuhoid, katsed)

Laps teab, kuidas hoida kokku vett

Rühmaõpetajad

Õppealajuhataja

Majandusjuhataja

Päikesepaneelide vaatlemine

Laps teab, kuidas saab keskkonnasõbralikumalt energiat toota

 

Rühmaõpetajad

Majandusjuhataja

Tulede kustutamine ruumides

Märkame ja ruumist  lahkudes kustutame tuled. Hoiame kokku energiat

 

Kõik täiskasvanud

„Seiska mootor“ plakatid

Lapsed on teadlikud ja kutsuvad vanemaid korrale

Rühmaõpetajad

(Lepatriinud, Vaarikad)

 

Energiaavastuskeskuse külastamine

 

Laps teab kuidas toodetakse elektrienergiat

Rühmaõpetajad

(Vaarikad, Jõhvikad)

Kaardistame elektrit tarbivad seadmed lasteaias (joonistame, lõikame välja reklaamidest, otsime või kirjutame sõnad juurde, loendame, mõõdame jms tegevused)

 

Lapsed teavad, millised seadmed lasteaias elektrit tarbivad, millised tarbivad rohkem, millised vähem

Rühmaõpetajad

3.     Jäätmed ja prügi

Eesmärk: Laps teab, kuidas saab vähendada jäätmete tekkimist ja on teadlik taaskasutamise võimalustest

Tegevus

Tulemus

Vastutaja

Prügi sorteerimine (paber/papp, olmeprügi, biojäätmed)

Siltide tegemine rühma kastidele, (Keskkonnake, Prügihunt)

 

Prügi on õigesti sorteeritud

Rühmaõpetajad, õppealajuhataja

Korraldame lasteaias kirbuka

Riietele antakse uus kasutusvõimalus

Rühmaõpetajad

Majandusjuhataja

Taaskasutame materjale

Näitus: Jõululaternad (riputatavad, lauale- või põrandale)

 

Kasutatakse jääkmaterjale ja lasteaed on pühadeks kaunistatud

Rühmaõpetajad

Õppealajuhataja

Majandusjuhataja

Asjale uus elu- mänguasja või  õppemängu valmistamine (18. märts Ülemaailmne taaskasutuspäev)

 

Mängude valmistamisel ära kasutatud tekkinud jääkmaterjalid

Lapsevanemad

Rühmaõpetajad

 

Moeshow „Säästvalt stiilseks“

 (18.märts Ülemaailmne taaskasutuspäev)

 

Koostöös vanematega väheneb ökoloogiline jalajälg

Rühmaõpetajad

Õppealajuhataja

Majandusjuhataja

Mänguasjade vahetuspäev

Mänguasjad leiavad uue kasutaja

 

Rühmaõpetajad

Jäätmete vähendamine k.a. toidujäätmed (Jäätmetekke vähendamise nädal 16.-24. november)

 

Maksimaalselt kasutatakse kõik materjalid ära

Rühmaõpetajad

Õppekäikudele minnes võtame alati kaasa prügikoti

Lapsed teavad, mis ei kuulu loodusesse ja tuleb üles korjata

Rühmaõpetajad

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.