reede, 8. märts 2024

Digipädevus kui oluline üldoskus

Linnupesa koolieelikud täitsid Rohelise kooli veebiankeeti ise. Haridustehnoloog tegi Google vormidesse lastepärase ankeedi (piltide ning valik- ja avatud vastustega). Lapsed said ise proovida hiirega vastuse variantide valimist ning ka vastuste kirjutamist. Seega, digitehnoloogia kasutamine lasteaias toetab laste üldoskusi läbi põneva õppimise. Hiire kasutamine ei ole pooltki nii lihtne kui puuteliigutused nutiekraanil. Õige ikooni või nupu leidmine nõuab keskendumist ja läbi mõtlemist, kuhu vajutan ning miks. Samuti, kui kogemata läheb sõrmega klõps hiire klahvile, mis toob ette mingi menüüd. Mida siis teha? Lapsed harjutasid ka sõnade kirjutamist klaviatuuril. Tähede leidmine oli põnev ja motiveeriv tegevus ning uue mõistena tuli käiku - tühik. Mis see on ning milleks seda veel kasutatakse.

Ankeedi põhifookus oli kolmel teemal - KLIIMAMUUTUSED, TERVIS JA HEAOLU, ELURIKKUS. Ühine ankeedi täitmine võimaldas lastega koos arutleda, kas nad ikka iga päev saavad lasteaias vett juua ning kui tassid on mustad või neid üldse ei ole, siis kas vesi jääb joomata? Kindlasti mitte. Otse kraanist saab ju ka juua ning tuli ka hea nipp. Tee oma käega nagu väike kauss - lase sinna vesi ja siis joo kohe ära. 

Arutlesime koos, mis asi on materjalide taaskasutus. Need olid tegelikult tuttavad sõnad, nüüd tuli mõelda, mida on kõike lasteaias meisterdamiseks kasutatud. Lapsed hakkasid juba vaikselt lindude söögimaju disainima, et mida kõike saab taaskasutusena ehitamiseks kasutada.









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.